планИТ: Блог

Изчисляване на заплати

Written by Жана Софрониева | 13.06.2024 07:26:29

Изчисляването на работни заплати на служителите на дадена компания е повтарящ се процес, който може да бъде автоматизиран. Чрез използване на специализиран софтуер за целта това става много по-бързо и лесно. Освен това, по този начин се намалява рискът от грешки при пресмятането. Благодарение на софтуер за изчисляване пресмятането на брутна и нетна заплата става автоматично, като се създават готови фишове и ведомости.

Какво включват софтуерите за изчисляване на заплати?

Качествените софтуери за изчисляване на работни заплати автоматично се актуализират спрямо новите закони, които влизат в сила и не е необходимо да се следят или да се променят по някакъв начин. Цялата информация (фишове, ведомости и платежни нареждания) се съхранява на едно място и е лесно достъпна по всяко едно време. Ако има проверки на държавни институции и трябва да се издадат документи, свързани с предишни плащания, те са лесно достъпни с няколко клика на мишката. Може да се създават справки по плащания за определен период или за определен служител, да се правят анализи, да се види какво е текучеството на персонала, какви са разходите и т.н. Ако има някаква промяна в информацията за служителите, тя лесно може да бъде отразена в специализирания софтуер. Също така, могат да се създават профили с различно ниво на достъп до системата за отделните служители. Има и готови шаблони на документи и имейли, както и възможност за добавяне на нови такива.

Поради какви причини компаниите предпочитат да използват софтуер за изчисление на заплати?

Автоматизираното изчисление на заплати намалява административната работа и прави по-точни калкулации. Така възможността за грешки е много по-малка, като се включват всички начисления и удръжки за отделните служители. Изчислението става много по-бързо, отколкото ако трябва да се прави на ръка. То става мигновено, докато един човек със сигурност не би успял да се справи с такава бързина. Автоматичното счетоводство също спестява не само време, но и човешки усилия. Необходимо е само предварително да се направят настройки. Автоматично е и издаването на файлове, които лесно се изпращат към различни институции и банки. В реално време се отчитат изплатените възнаграждения, удръжки и отсъствия, издадените и изпратени документи. По този начин може по-лесно да се планират отсъствията, работния график, отработените дни, заплатите, осигуровките, обезщетенията, отпуските и много други. Освен това, различните права за достъп до системата дават сигурност на работодателите, които могат да направят настройки за отделите, определена група служители или за някой служител по тяхна преценка.

Може ли да се използва софтуер за изчисление на заплати при специфични случаи?

Софтуерът за изчисление на заплати може да прави калкулации, като отчита работното време, но и не само това. Може да бъде настроен на заплащане при намалена трудоспособност (например при служители, които са инвалиди) и в други случаи. Програмите за изчисление на заплати имат шаблони за автоматично създаване на фишове за заплата при добавяне на нови служители. Могат да се създават неограничен брой разплащания с различен тип настройки спрямо социалното и здравното осигуряване на служителите. Работните календари, план-графиците, смените и присъствените форми улесняват допълнително работата във всяка една компания, дори тя да е по-малка и с по-скромен брой служители. Автоматично се отчитат минималните осигурителни доходи за съответния месец, отпуските, болничните, отсъствията, нощният и извънредният труд, осигуровките, трудовият стаж и абсолютно всичко необходимо. Лесно се правят и редакции за минали месеци, като автоматично във фиша за заплата се изчислява сумата след нанесените корекции. Неизползваните годишни отпуски също автоматично се отчитат и осчетоводят от специализирания софтуер.

Кои документи се печатат от специализирания софтуер за изчисление на заплати?

Програмите за изчисляване на заплати печатат създават ведомости, правят рекапитулации, могат да генерират неограничен брой справки с групиране на данни по избор. Автоматично се изготвят и създават необходимите платежни нареждания, справките за НАП, декларациите, фишовете. Не само работодателите могат да правят анализи и справки. Служителите също имат достъп до документите, които са свързани с тях. Освен това, шаблоните на документи, формулярите и другите документи са налице, което улеснява работните процеси допълнително. Също така, важно е да се отбележи, че специализираните софтуери обикновено работят в съответствие със Закона за защита на личните данни на Република България.

Кои компании могат да се възползват от софтуера за изчисляване на заплати?

Софтуерите обикновено са адаптивни и са от голяма полза за различни видове компании - както малки, така и големи. При всякакви трудови отношения, основни и допълнителни възнаграждения, софтуерът помага, спестява ценни ресурси като време и пари. Абсолютно цялата информация е на едно място, а това прави изчислението и изпращането на документи много бързи, лесни и удобни при необходимост.

Кои са предимствата на специалните софтуери за изчисляване на работни заплати?

Предимствата на програмите за изчисление на работни заплати са множество. Сред тях са:

  • Възможност за въвеждане на нови данни, редакция на съществуващи и изтриване на информация за няколко служители наведнъж.
  • Възможност за връщане на действия за един или повече работници.
  • Извършване на справки, рекапитулации и анализи.
  • Настройки според специфични случаи (наети хора с увреждания, за обществени институции, неправителствени организации и т.н.) и отчитане автоматично на отпуски, удръжки, извънреден труд и всякакви други неща, които се отразяват на работната заплата.
  • Възможност за работа на различни езици.
  • Възможност за различни видове изчисления - не само основна заплата, могат да се изчислят хонорари, споразумения, наеми, разходи за храна и транспорт, командировъчни разходи, други допълнителни плащания, и то в различни валути.
  • Могат да се правят справки на база местоположение и да се види разход за определен офис.
  • Отчетите могат да бъдат експортирани в удобни за четене файлове, да бъдат издадени платежни ведомости и автоматично да се изготвят платежни нареждания.
  • Възможност за създаване на план-график и въвеждане на информация за присъствията и отсъствията от работното място, празничните дни, домашния офис и т.н.
  • Различно ниво на достъп за различни служители за гарантирането на сигурността при управлението на данните. Има възможност за разделение по отдели.
  • Настройването към специфичните дейности на всяка една фирма се осъществява бързо и лесно.
  • Удобство при назначаване на служител, при преместване или преназначаване, както и при прекратяване на трудово-правни отношения.
  • Удобна работа в различни периоди от време и възможност за редакции назад във времето, които да бъдат съобразени с предишните нормативни изисквания.
  • Възможност за автоматично изготвяне и печат на отделни платежни нареждания за самоосигуряващи се лица.
  • Връзка със счетоводни програми и онлайн банкиране за автоматично разплащане.
  • Възможност за работа в мрежа на неограничен брой работни места.

Заключение - изберете софтуера Планит!

В 21-ви век е нормално човек да използва помощта на технологиите, за да улесни своята работа. Затова ние от Планит се постарахме да предоставим различни пакети за различните компании, както и да включим абсолютно всичко необходимо в тях, за да може работата да върви бързо и лесно. И работодатели, и служители оценяват положително автоматизациите в бизнес средите, защото те помагат значително в управлението на ТРЗ и HR процеси. Планит е облачен софтуер, а това е голямо предимство, защото не е необходимо да се инсталира. Той предоставя интегрирани и автоматизирани решения за управление на ТРЗ, HR процеси, както и водене на електронно трудово досие (ЕТД).